چرا استفاده از هادی آلومینیومی یا آلومینیوم روکش مس در تراول کابل آسانسور ممنوع است

چرا استفاده از هادی آلومینیومی یا آلومینیوم روکش مس در تراول کابل آسانسور ممنوع است

چرا استفاده از هادی آلومینیومی یا آلومینیوم روکش مس در تراول کابل آسانسور ممنوع است؟

آلومینیوم و مس هر دو فلزاتی هستند که به عنوان هادی در تولید سیم و کابل استفاده می شوند ولی با توجه به ویژگی هایشان، و بر طبق دستورالعمل های استاندارد (استاندارد ISIRI3084) ، استفاده از هرکدام در انواع خاصی از سیم و کابل مجاز می باشد.

با توجه به مقایسه خصوصیات مس و آلومینیوم و بر طبق دستورالعملهای استاندارد، استفاده از آلومینیوم به هر شکلی در تراول کابل اسانسور و به طور کلی در هر سیم و کابل با سطح مقطع هادی کمتر از 10mm2 ممنوع می باشد.

قیمت بسیارکمتر آلومینیوم نسبت به مس باعث می شود تا افرادی که فقط به فکر سود جویی شخصی هستند اقدام به تولید و توزیع تراول کابل آسانسور با هادی آلومینیوم روکش مس نمایند.
تراول کابلهای غیر استاندارد با هادی آلومینیومی، آسیبهای مالی و حتی جانی در آسانسور به بار می آورد. از این رو به شما توصیه می کنیم که از خرید و استفاده تراول کابل با هادی آلومینیوم جدا پرهیز کنید.
اگر قصد خرید تراول کابل آسانسور دارید لازم است بدانید تراول کابلهای غیر استاندارد در بازار بسیار وجود دارد و قیمت آن حتی تا ۷۰٪ کمتر از نمونه های استاندارد می باشد ولی طول عمر آن بسیار کوتاه و غیر ایمن و خطر آفرین هستند و حتی از لحاظ هزینه هم در میان مدت (۲سال به بالا) و بلند مدت (۵سال به بالا) بسیار گرانتر از تراول کابل استاندارد می باشند.
برای مقایسه ارزش و هزینه واقعی تمام شده انواع تراول کابل ها اینجا را کلیک کنید.
خوشبختانه روشهای بسیار ساده و کاربردی برای تشخیص هادی مس از آلومینیوم در تراول کابل آسانسور وجود دارد.

ما درشرکت آسمان تجارت جم علاوه برتولید تراول کابل فرستا، به عنوان محصولی با کیفیت و ماندگار همواره تلاش می کنیم تا با اطلاع رسانی و افزایش دانش و مهارت مشتریان، آنان را در انتخاب و خرید تراول کابل آسانسور ایمن و استاندارد همراهی کنیم.

اشتراک بگذارید:
برچسب ها :

آخرین مطالب

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.